eSourcing Capability Model for Client Organizations

eSourcing Capability Model for Client Organizations
  1. модель eSCM-CL

 

модель eSCM-CL
(ITIL Service Strategy)
Система, помогающая организациям проводить анализ и принимать решения в части выбора модели предоставления услуг. Модель eSCM-CL разработана в Университете Карнеги-Меллона, США.
См. тж. модель eSCM-SP.
[Словарь терминов ITIL версия 1.0, 29 июля 2011 г.]

EN

eSourcing Capability Model for Client Organizations |eSCM- CL
(ITIL Service Strategy)
A framework to help organizations in their analysis and decision-making on service sourcing models and strategies. It was developed by Carnegie Mellon University in the US.
See also eSourcing Capability Model for Service Providers.
[Словарь терминов ITIL версия 1.0, 29 июля 2011 г.]

Тематики

  • информационные технологии в целом

EN

  • eSourcing Capability Model for Client Organizations
  • eSCM- CL


Англо-русский словарь нормативно-технической терминологии. . 2015.

Игры ⚽ Поможем решить контрольную работу

Смотреть что такое "eSourcing Capability Model for Client Organizations" в других словарях:

  • ESCM-CL — The eSourcing Capability Model for Client Organizations (eSCM CL) is a capability model intended for those organizations that procure or source IT enabled services, delegate one or more of their information technology intensive business… …   Wikipedia

  • модель eSCM-CL — (ITIL Service Strategy) Система, помогающая организациям проводить анализ и принимать решения в части выбора модели предоставления услуг. Модель eSCM CL разработана в Университете Карнеги Меллона, США. См. тж. модель eSCM SP. [Словарь терминов… …   Справочник технического переводчика

  • ESCM-CL — (de l anglais eSourcing Capability Model for Client Organizations) est le volet « client » du référentiel eSCM (pour eSourcing Capability Model) qui a été conçu en 2002 par l Université Carnegie Mellon/ItSQC afin d améliorer la relation …   Wikipédia en Français

  • eSCM-CL — (de l anglais eSourcing Capability Model for Client Organizations) est le volet « client » du référentiel eSCM (pour eSourcing Capability Model) qui a été conçu en 2002 par l Université Carnegie Mellon/ItSQC afin d améliorer la relation …   Wikipédia en Français

  • IT service management — (ITSM) is a discipline for managing information technology (IT) systems, philosophically centered on the customer s perspective of IT s contribution to the business. ITSM stands in deliberate contrast to technology centered approaches to IT… …   Wikipedia

  • ITSqc — The IT Services Qualification Center (ITSqc) is a multidisciplinary group of researchers, practitioners, and organizations that addresses the needs of IT enabled service providers and their clients operated by Carnegie Mellon University, with… …   Wikipedia

  • модель eSCM-SP — (ITIL Service Strategy) Система, помогающая поставщикам ИТ услуг развивать способности управления ИТ услугами с точки зрения выбора модели предоставления услуг. Модель eSCM SP разработана в Университете Карнеги Меллона, США. См. тж. модель eSCM… …   Справочник технического переводчика


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»